10 סיבות לכך ששיווק באמצעות משפיענים הוא הדבר הבא

 

העולם עובר למדיה חברתית, והצרכנים מתבוננים בצרכנים אחרים כדי לקבל מידע עבור החלטות רכישה. במקום לצפות בחברות, כפי שעשו בעבר, הצרכנים מתבוננים זה בזה ובאושיות האהובות עליהם, אשר הולכות וצוברות קהל עוקבים עצום ביוטיוב, אינסטגרם, סנאפצ’ט, פינטרסט ובפלטפורמות נוספות.

מסיבות אלה, רבים חושבים ששיווק באמצעות משפיענים  הוא הדבר הגדול הבא בעולם הפרסום.

עבור אנשי שיווק הרואים את הנולד, עלייתם של משפיענים  במדיה החברתית יוצרת עולם שלם של אפשרויות. היא פותחת למותגים ערוץ חדש לקשר עם הצרכנים – ישיר יותר, אורגני יותר ובקנה מידה נרחב יותר. יצירת תוכן ממותג בשיתוף עם משפיענים  במדיה החברתית מאפשרת למותגים לחזק את המסר שלהם ולפתות את קהל היעד שלהם.

יחד עם זאת, שיווק באמצעות משפיענים הוא עדיין חדש. אנשי שיווק רבים עדיין מהססים להשתמש בו, ומסתכנים בכך שהמתחרים שכבר מאמצים את הערוץ החדש יותירו אותם מאחור. במאמר זה נציג 10 סיבות לכך שעליכם לצאת בקמפיין שיווק באמצעות משפיענים עוד היום.

  1. הוא חזק

מעטים הדברים שיעילים יותר מהמלצה חמה מפה לאוזן בהנעת המכירות. מחקר של מקינזי גילה כי “המלצות מפה לאוזן בין צרכנים בהשפעת שיווק יוצרות פי שניים יותר מכירות בהשוואה לפרסום בתשלום”. בנוסף, אצל הלקוחות שהגיעו בזכות המלצות מפה לאוזן נרשם שיעור שימור לקוחות גבוה יותר ב-37%.

שיווק באמצעות משפיענים מהווה הזדמנות פז למותגים למנף את כוחו של השיווק מפה לאוזן בקנה מידה רחב, באמצעות אושיות שהצרכנים כבר אוהבים ועוקבים אחריהן.

  1. הוא חברתי

זה לא סוד – העולם עבר למדיה חברתית. הגיע הזמן שהעסק שלך יצטרף לכולם. לפי דו”ח חדש של Salesforce, 70% מהמותגים יגדילו את ההוצאה שלהם על מדיה חברתית בשנה הקרובה.

מדיה חברתית אינה רק אלטרנטיבה למדיה מסורתית – היא הופכת את המודל המסורתי על פיו. במודל מסורתי הצרכנים ביססו את החלטות הרכישה שלהם על הפרסומות שראו ושמעו. כיום קל יותר ליצור קשר עם צרכנים אחרים באמצעות מדיה חברתית ולקבל החלטות רכישה טובות יותר בעזרת המידע על החוויות שלהם מהמוצר או השירות.

הציפייה היום היא שהמותגים ידברו עם הצרכנים ולא אליהם. הצרכנים כבר לא מצפים שהמותגים ימכרו להם, אלא שהם יבדרו אותם ויספקו להם מידע. לאור הפרדיגמה החדשה הזו, לא ניתן להתעלם עוד מהמשפיענים. מותגים יכולים ליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים עם האושיות הנכונות כדי לעורר שיחות אורגניות ולפתות את העוקבים שלהם.

  1. הוא סקסי

כאשר 50 משפיעניות מפרסמות באינסטגרם תמונות של עצמן לבושות באותה שמלה של “לורד אנד טיילור” באותו היום, הן למעשה מודיעות לנישת האופנה באינסטגרם שהשמלה היא פריט חובה לכל מי שרוצה להיות חלק מ”האנשים הנכונים”. השמלה אזלה בסוף השבוע שלאחר מכן.

שיתוף הפעולה עם משפיענים  ומכתיבי דעה יעבירו לשוק את המסר שהמותג שלכם הוא הדבר החם הבא. בנוסף, אתם יכולים להשתמש בתוכן שהם יוצרים כדי להרשים את הלקוחות הקיימים שלכם.

  1. כולם מדברים עליו

מ”פורבס” ועד מומחה השיווק ג’יי בר – כתבים ומובילי דעת קהל ברחבי העולם מדברים על שיווק באמצעות משפיענים.

גוגל טרנדים ממחישה את צמיחתו של השיווק באמצעות משפיענים. גוגל מעניקה למונח סיווג “פריצה” (breakout), שפירושו שהצמיחה של ביטוי החיפוש עולה על 5000%.

 

  1. הוא בגדר ארביטראז’

ארביטראז’ הוא מצב שבו מחירו של מוצר נמוך משוויו האמיתי. אם תרכשו את הפריט, תקבלו הנחה על המחיר כיוון שהשווי האמיתי של המוצר גדול ממחיר השוק שלו. ההבדל בין מחיר השוק של המוצר לשוויו האמיתי הוא הרווח שלכם. במילים אחרות, זוהי הזדמנות ליצור רווחים גדולים במאמץ קטן בלבד.

ארביטראז’ נפוץ בעולם הפרסום; לדוגמה, כשפייסבוק רק השיקה את רשת הפרסומות שלה, המאמצים המוקדמים גרפו החזרי שיא על ההשקעה (ROI), כי לא הייתה להם תחרות על שטחי הפרסום. ככל שהפופולריות של פייסבוק גברה, יותר ויותר אנשי שיווק החלו להתחרות על שטחי פרסום, כך שהמחירים עלו ביותר מ-335% בשנת 2014 וההחזר על ההשקעה של כולם התפוגג.הארביטראז’ “נסגר”.שיווק באמצעות משפיענים הוא כעת בגדר ארביטראז’. יש היצע עצום של משפיענים, אך אנשי שיווק מעטים מנהלים קמפיינים בהשתתפותם, כך שעלות רכישת קידום על ידי משפיענים נמוכה משוויה האמיתי (הנמדדת ב-ROI שלכם).טיפ למתקדמים: סנאפצ’ט ופריסקופ הן שווקים חדשים לשיווק באמצעות משפיענים. מעטים אנשי השיווק המשקיעים בהן, כך שהארביטראז’ הוא עצום.

shutterstock_74037598

 

  1. המחירים עולים במהירות

ארביטראז’ לא נמשך לאורך זמן. ככל שיותר אנשים ישמעו על המוצר, יותר אנשים ישקיעו בו, כך שהמחיר יעלה והארביטראז’ ייסגר.כשחברת Neoreach החלה לשווק באמצעות משפיענים,  בסוף שנת 2013, המחיר לסרטון Vine ממותג שקיבל 3 מיליון צפיות היה 400 דולר בלבד. כיום מחירו של סרטון Vine ממותג בעל חשיפה דומה עומד על 10-15 אלף דולר, והמחירים ממשיכים לעלות.

  1. לצרכנים נמאס מפרסומות ממומנות

לפי חברת המחקר ינקלביץ’, האמריקני הממוצע חשוף ל5,000 פרסומות ביום. גם אם נתון זה אינו מוכח מדעית, המסר ברור: אנו חשופים להרבה מאוד פרסומות.למעשה, אנו רואים פרסומות כה רבות, שבאופן בלתי מודע אנו מתעלמים מהן – תופעה המכונה “עיוורון באנרים”. פלטפורמת הפרסום הדיגיטלית Infolinks גילתה כי רק 14% מהמשיבים זכרו את הפרסומת האחרונה שראו וזיהו את המוצר המקודם. לאור כל הפרסומות שמפריעות להם, לא פלא שהצרכנים אוהבים מוצרים כמו AdBlock, נטפליקס וספוטיפיי פרימיום, אשר מוציאים את הפרסומות מחוויות מדיה שלרוב מוצפות בהן.

  1. הוא פרסום משולב חוויה

בניגוד לפרסום מסורתי, אשר מפריע לחוויה של הצרכן, פרסום משולב חוויה משלב מותגים ומוצרים בתוכן אורגני, כך שהוא יוצר חוויה נעימה יותר לצרכנים ופתרון שיווקי חזק יותר למותגים.לפי סוכנות הפרסום MDG Advertising, 70% ממשתמשי האינטרנט מעדיפים ללמוד על מוצרים באמצעות תוכן ולא באמצעות פרסום מסורתי. ממחקר נוסף, מאת Dedicated Media, עלה כי כוונת הרכישה גבוהה ב-53% בפרסום משולב חוויה.

  1. הוא תורם לקידום האתרים שלכם

בנוסף לבניית המותג שלכם ולשיפור נתוני המכירות, שיווק באמצעות משפיענים  תורם גם לדירוג שלכם במנועי החיפוש. לפי The Social Media Revolution, פוסטים במדיה חברתית שנוצרו על ידי המשתמשים מהווים 25% מתוצאות החיפוש אצל 20 המותגים המובילים בעולם. ככל שמזכירים יותר את המותג שלכם במדיה חברתית, תהיו יותר פופולריים ורלוונטיים בגוגל.

  1. ניתן למקד אותו ולעקוב אחריו

קבלת החלטות ללא נתונים היא ירייה באפלה במקרה הטוב. במשך עשרות שנים תעשיית הפרסום הייתה מוגבלת לירייה באפלה, כיוון שהייתה לה גישה רק לאסטרטגיות מסורתיות שהניבו מידע מעורפל על ההגעה ללקוחות וההשפעה על משפך המכירות ועל המותג.העולם הדיגיטלי שונה. ניתן לאחסן ולנתח כל ביקור באתר, “לייק” ברשת חברתית ותמונה שמעלים לרשת, כך שמתקבלים הררי נתונים שניתן להפוך לתובנות חשובות על קהל היעד ועל ביצועי הפרסום שלכם.

 



Leave a Reply

Demos

Layout

Wide
Boxed