כיצד להשתמש בשיווק משפיענים כדי להרחיב את העסק שלכם

שיווק משפיענים.

עבור בעלי העסקים שמתמצאים להישאר מעודכנים על טקטיקות שיווק במדיה חברתיות, זה אולי נראה כאילו מדברים רק על משפיענים ב2016 – ועם סיבה טובה. מחקר שנערך לאחרונה מצא כי שיווק בעזרת משפיענים מחזיר בממוצע 11.20 $  עבור כל 1.00 $ שהושקע בפרסום.

הדעה הרווחת היא שעל המותגים לעבוד עם המשפיענים המוכרים והנעקבים ביותר שכבר הצליחו בתחום, אך זכרו – לכל נישה יש את המשפיענים שלה אז לא משנה מה גודל העסק שלך שיווק משפיענים יכול לעבוד בשבילך.

להלן הטיפים שלי כדי להתחיל.

1.מצאו את המשפיענים הנכונים

קל להצביע על סלבס, אושיות רשת ואישי ציבור בתור האנשים שאתם רוצים שיקדמו את העסק שלכם,אבל בואו נהיה אמתיים: פיצרייה שכונתית (לא משנה כמה היא טובה ) סביר להניח שלא תתקשר עם בר רפאלי לקידום בזמן הקרוב,.ציירו לעצמכם תמונה ברורה של הפרסונה שאתם חושבים שהקהל שלכם יתחבר אליה.עשו זאת על ידי הכרת הקהל שלכם, קראו פוסטים וציוצים שלהם ברשתות החברתיות ותראו איזה תוכן הם מייצרים ואיך מגיבים אליו –פה נמצאים המשפיענים הפוטנציאלים שלכם.ככל שתעמיקו בהכרת הקהל שלכם כך תוכלו לבנות “פרסונה” שמאפיינת את הקהל שלכם כקבוצה וזה בסיס לכל פעילות שיווקית עתידית.ברגע שיש לכם מאגר של משפיענים פוטנציאלים פלטרו אותם לפי רלוונטיות וחשיפה.המשפיענים אותם אתם מחפשים יהיו כאלה שמודרגים גבוהה ב2 הפרמטרים האלה.אחרי שמצאתם את המשפיענים עם החשיפה הגבוהה נשאר עניין הרלוונטיות,הכוונה היא לאנשים בעצם יהוו כנכס שלך מול הקהל, הקהל שלך יסמוך עליהם ויהיה מונע מהתוכן שלהם.כלי טוב לשימוש לדוגמה הוא מנוע החיפוש המתקדם של טוויטר.

2. הפכו הודעות למערכות יחסים

עכשיו כשכבר זיהיתם כמה אנשים כמשפיענים פוטנציאלים הגיע הזמן להתחבר ולרקום קשרים וזה השלב הקריטי של הנחת היסודות לשותפות, לדוגמה בטוויטר קל מאוד להגיע לאינדיבידואל רק על ידי הוספת @והשם משתמש של המשפיען שתרצה להתחבר אליו. הנוסחה למערכת היחסים עם משפיען היא פשוטה: התחברו, הניעו והפעילו.

התחברו –  התחילו ב”מגע ראשוני” התחילו לעקוב אחר חשבון המשתמש של המשפיען, הרוב יעקבו בחזרה אחריכם במיוחד אם הם רלוונטיים לנישה שלכם.

הניעו   הצעד הבא הוא ליצור איזה שהיא הרגשת היכרות וקירבה, עשו לייקים על כמה פוסטים של המשפיען,הגיבו פה ושם. זה תהליך שייקח ימים עד שבועות אך בזמן הזה אפשר לעשות את הצעדים האלה מספר פעמים       ועם משפיענים שונים.

הפעילו –  לבסוף שלחו ציוץ או פוסט שמזכיר אותם ישירות למשל עדיף לבית קפה שיצייץ למשפיען שלו: “@משה הגיע תערובת קפה חדשה מברזיל, נשמח לשלוח לך טעימה “מאשר: “@משה יש לנו תערובת קפה חדשה, בוא תנסה אותה.” מה שעולה פה זה הערך שאתם מייצרים עבור המשפיען, זכרו שבשלב הזה אנחנו רק מפתחים מערכות יחסים.

socialmedia

3. עקבו אחר מערכות היחסים

לאחר שביססתם כמה מערכות יחסים עם משפיענים, הגיע הזמן להפעיל ולהניע לתוצאות עבור העסק שלכם.כתוצאה מהפעילות שלכם עם המשפיענים והשיחות שתם יוצרים איתם סביר להניח שתראו עלייה של מספר עוקבים,עלייה באזכורים של העסק שלכם ברשתות החברתיות ופעולות תוכן כמו שיתופים ורה-טוויטים של התוכן שלכם ושל המשפיענים.עברו על הנתונים האלה שבוע אחרי שבוע וחודש אחר חודש כדי לזהות מגמות שנוגעות בתוכן שלכם וראו לאן הרוח נושבת.כדאי ורצוי לעקוב על התוצאות גם מחוץ לרשת חברתית אחת ולנטר תנועה ממגוון רשתות.כלי נוח לעשות זאת הוא קופונים, כלי קצת יותר מקצועי הוא בונה הכתובות של גוגל אנליטקס .

זה יכול להיות קשה להפריד בין הדברים שאתם יכולים לעשות עם שיווק משפיענים לבין הדברים שבאמת יעבדו.כמו עם רוב הדברים, הדרך הטובה ביותר להתחיל בו היא בקטנה. לעקוב אחר מטרה אחד או שתיים בעלי השפעה ושיש להם חשיפה גבוהה וגם את הרלוונטיות ללקוחות שלך.צרו איתם חיבור כדי לבנות יחסי קרבה ואז עבדו על השגת תוצאות עסקיות באמצעות חילוף הדדי של ערכים מוספים אחד לשני.



Leave a Reply

Demos

Layout

Wide
Boxed